سیلوی آزناوریان
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

مربی انجمن "نمایشگاه" شادی قادیریان. RÉTROSPECTIVE ".

مسئول مجموعه های فتوگرافی در کتابخانه شهرداری لیون.

اولین ملاقات من با کارهای شادی قدیریان از حدود ده سال پیش است. کشف عکسهای او که توسط گالری جاده ابریشم ارائه شده است ، مرا به شدت جلب کرد. طنز شاعرانه این زن جوان ایرانی و شجاعت وی دیدگاه غربی من را تکان داد. تصاویر نمادین او برای مدت طولانی با دقت در حافظه من ماند. شادی قدیریان کار خود را ادامه داده است. سری جدید فقط علاقه من را تحریک کرده و همه نوع احساسات را برانگیخته است. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید

بیست سال است که مشاغل من به عنوان مجری نمایشگاه با یک کنجکاوی دلپذیر و تحریک کننده پیشنهادات هنری تغذیه شده اند. رویکرد عکاسان به ویژه از انتقادهای اجتماعی سوال برانگیز است ، برای من بسیار جالب است زیرا هوشمندانه هنر و موضوعات حساس و فزاینده ای را که درک می کنم گرد هم می آورد. بنابراین ، ریموند دپاردون و مارتین پار پاسخ مثبت به دعوت من دادند. اولین بار در سال 2009 در نمایشگاه "شهرها" که در آن جهانی سازی را در دوازده پایتخت در سراسر جهان محکوم کرد. دوم در سال 2012 در نمایشگاه "زندگی یک ساحل" است ، به ما ارائه می دهد ، اجاره تجهیزات نمایشگاهی

از نگاه ساردونیک او ، تصاویری از گردشگری انبوه. با دیدن کار عکاس که اثر هنری او ارائه می دهد ، با طنز ، جایگاه زن در جامعه غیرنظامی ایرانی را بدست می آورد ، بدیهی بود که این امر نیاز به در برنامه ما دارد. امروز ، ایجاد "شادی قدیریان". نمایشگاه "Rétrospective" در لیون و انتشار کاتالوگ نامگذاری شده به واقعیت تبدیل شده است.

ما می خواهیم به طور ویژه تشکر کنیم: خانم آناهیتا غبائیان اعتهادیه ، مدیر گالری جاده ابریشم ، یک زن استثنایی ، عاشق هنر ، مدافع سرسخت هنرمندان ایرانی و مجری نمایشگاه در لیون به دلیل داشتن شنونده ای توجه. آقای مانوئل مانوگو پاموكجیان ، بنیانگذار و مشاور علمی شركت فینكو ، حامی و فرد متعهد ، بخاطر تلاش و سخاوت خود.

 

آناهیتا غبائیان اتهادیه

مربی انجمن "نمایشگاه" شادی قادیریان. RÉTROSPECTIVE ".

مدیر مرکز گالری جاده سیلک ، تهران ، ایران.

شادی قدیریان به عنوان نخستین عکاس ایرانی شناخته می شود که عکس های او برداشت های از چگونگی درک هنر ایرانی و جامعه معاصر در اواخر دهه 1990 را تغییر داد. او با استفاده از شیوه ای بی نظیر و بی نظیر ، متناقض با تصاویر خشن و وحشیانه ای که معمولاً با ایران دیده می شود و همراه بود ، معضلات اجتماعی شرقی شرقی را به چالش کشید و اینکه جهان چگونه ایران را از طریق زبان هنر دید. جلوه منحصر به فرد او از موضوعات اجتماعی و تابوها با هنر ، مسیر عکاسی معاصر ایران را تغییر داد و زمینه را برای بسیاری از عکاسان دیگر فراهم کرد تا به طور متفاوتی از این رسانه استفاده کنند. گالری راه ابریشم از زمان تأسیس در سال 2001 ، از ابتدای فعالیت مثمر ثمر خود ، از نمایندگی و حمایت از شادی قدیریان به عنوان یکی از مشهورترین هنرمندان خود برخوردار بوده است. این گالری همچنین همواره به تبادل فرهنگی ، گسترش افق های دستاوردهای هنری ایران و معرفی عکاسی ایرانی به جهان اختصاص یافته است.

به همین مناسبت ، ما خوشحالیم که از همکاری با La Bibliothèque municipale de Lyon (کتابخانه شهرداری لیون) برای ارائه یک گذشته نگر از اثر شادی قدیریان همکاری می کنیم. به عنوان یکی از مراکز معتبر فرانسه ، La Bibliothèque municipale de Lyon طی سالها نقش مهمی در ترویج هنر و فرهنگ با توجه ویژه به عکاسی داشته است.

من می خواهم از سیلوی ازنووریان و ژیل ابولی بخاطر این فرصت خارق العاده و امکان پذیر شدن این رویداد از شما تشکر کنم. من معتقدم که از طریق رویدادها و نمایشگاه هایی مانند این ، می توانیم به تفکر و گفتگو بین فرهنگ ها و جوامع کمک کرده و گامی در جهت تفاهم و صلح برداریم.





:: برچسب‌ها: اجاره تجهیزات نمایشگاهی ,
:: بازدید از این مطلب : 573
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: